X
تبلیغات
رایتل
هواپیما
  
 وبلاگ تخصصی هوانوردی
 
آرشیو
موضوع بندی
 
شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1385
TU-204

سلام دوستان.امیدوارم سلامت باشید.من امروز میخام در مورد توپولف204 که تازه وارد صنعت هوایی ما هستش توضیحاتی رو عرض بفرمایم:

نوع:مسافربری میان برد
همخانواده:224 و 234
سازنده:توپولف روسیه

توضیحات:


 در 1986 سه هواپیما جدید مسافربری روسی به نمایش گذاشته شدند.یکی از این هواپیماها که برای خدمت در خط آئروفلوت در دهه 1990 پیش بینی شده بود همین توپولف 204 خودمون بود.204 به 757روسی مشهور شد چونکه هم شکل و هم اندازه 757 است اما پیس گرایی بالهاش کمتره (یعنی کمتر به سمت عقب خم شده).در ساختار این 204 مثل همه هواپیماهای معاصر روسی از مواد مرکب فراوان استفاده شده تا وزن کم بشه و پشت بند اون مصرف سوخت و ایزا قیمت بلیط کم بشه.این وزن بهینه به همراه موتور های کم مصرف بازدهی سوختی خیلی توپی رو ایجاد کرده.بالهای 204به هوابرهای فرابحرانی مجهز است و علاوه بر نسبت منظری زیاد و پسگرایی متوسط،ته بالهایی هم دارد(راحتترین راه تشخیص 757 و 204 از هم همین ته بالها است که 757 نداره).204 به سیستم پیشرفته کنترل با سیم مجهز شده(دیگه از سیستم هیدرولیک خبری نیست) و به جای فرمان کنترل،با اهرمهای مرکزی هدایت میشود.

پیش نمونه این هواپیما برای نخستین بار در 2 ژانویه 1989 پرواز کرد.تولید مدل پایه این هواپیما در 1994 آغاز شد و در 12 ژانویه سال 95 گواهینامه صلاحیت پرواز رو گرفت.در همون سال 94 اعلام شد نمونه هایی از 204 با بدنه کوتاهتر در حال طراحی است .این طرحها شامل نوع نزدیک برد/میان برد برای حمل 166 مسافر و نوع دور برد برای حمل 99 تا 160 مسافر است که به اونها 224 و 234 میگن.

مشخصات فنی مدل پایه:


دو موتور توربوفن Aviadvigtel ps-90A


هر موتور نیرویی معادل 158300نیوتن تولید میکند


طول هواپیما 46 متر و ارتفاع 13.9متر و عرض 42 متر دارد.


بیشترین وزن سوخت=24000کیلوگرم


بیشترین بارمزد=21000کیلوگرم


بیشترین وزن برخاست:94600کیلوگرم


سرعت کروز و اقتصادی در ارتفاع 11-12کیلومتر=830 کیلومتر در ساعت

برد(با بیشترین وزن)=2900کیلومتر


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
 
تعداد بازدیدکنندگان : 101660


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها